Notiekot kādai tehniskai ķibelei ar automašīnu, autovadītāji visbiežāk – 35% gadījumu – zvana kādam no saviem tuviniekiem, liecina mobilo sakaru operatora “Tele2” veiktā autovadītāju aptauja. 29% aptaujāto ir atzinuši, ka šādās situācijās vēršas pie autoservisa, bet 21% zvana paziņam, kurš kaut ko saprot no automašīnām. Kopumā vairāk nekā 40% aptaujāto automašīnu īpašnieku ir atzinuši, ka vismaz vienu reizi autovadītāja pieredzē ir gadījies, ka uz ceļa salūzusi automašīna un bija nepieciešama tehniskā palīdzība.
Aptaujā arī noskaidrots, ka visbiežāk autovadītāji sastapušies ar tādām ķibelēm kā caura riepa (31%), elektronikas traucējumi (29%), motora defekts (21%) un nosēdies akumulators (14%).
“Dažādas problēmas ar automašīnām cilvēkiem atgadās regulāri, un šādas situācijas vienmēr rada satraukumu un pārdzīvojumus. Gandrīz puse autovadītāju atzīst, ka nemācētu automašīnai nomainīt riepu vai veikt kādus citus nelielus tehniskus darbus. Autovadītāju – sieviešu vidū šis skaits ir vēl daudz lielāks (70%). Tieši šī iemesla dēļ, investējot 100 000 eiro, esam Baltijā pirmie, kas autovadītājiem piedāvā SOS apdrošināšanu jeb tehnisko palīdzību uz ceļa kā atsevišķu pakalpojumu, lai ikviens autovadītājs ērti ar mobilās lietotnes palīdzību var izsaukt tehnisko palīdzību,” stāsta “Tele2” komercdirektors Raivo Rosts.
Interesanti, ka vien 7% autovadītāju atzīst, ka tehnisku ķibeļu gadījumā ir stopējuši garāmbraucošās automašīnas, bet 5% meklējuši informāciju internetā, kā rīkoties situācijā, kad notikusi ķibele ar automašīnu.
“Tele2” 2019. gada beigās paziņoja par ieiešanu KASKO apdrošināšanas tirgū, bet šī gada jūnijā par auto tehniskās palīdzības jeb SOS apdrošināšanas pakalpojuma piedāvāšanu.