Pasaulē ir pieņemts, ka amerikāņi lielākoties ir lieli un slinki. Tas ir nepareizs uzskats! Patiesībā viņi jūtas kā karaļi, jo pie pirmās izdevības cenšas katru procesu padarīt ērtāku. Un tas amerikāņiem lieliski izdodas. Varbūt pat pārāk lieliski, jo nu tie ir masveidā saskārušies ar liekā svara problēmu. No otras puses – iedomājieties cik daudz laika mēs varētu ietaupīt, ja ikdienas darbus varētu veikt atrodoties automašīnā. Iedomājieties, ja mums būtu iespēja lielveikalā iebraukt ar savu personīgo spēkratu, nopirkt visu nepieciešamo un, samaksājot kasē pasniedzot naudu caur vadītāja logu, izbraukt ārā. Pietiek sapņot! Tas nav iespējams, kaut vai vien iemesla dēļ – neviens neražo miniatūriskus automobiļus un tādējādi nevienam nav iespējams nedz lietot tos tirdzniecības centros, nedz biroja telpās, nedz mājās… Ja vien jūsu īpašumā atrodas kāds ļoti mazs spēkratiņš. Kā, piemēram, šis – Peel P50, kura garums sasniedz vien 137 centimetrus. Tālajā 1962. gadā tos izgatavoja vien 50 eksemplāros Britu salā Isle Of Men pilsētiņā Pīlā (Peel). Tam tika uzstādīts 5 zirgspēku jaudīgs motoriņš ar, kuru tas spēj attīstīt ātrumu 61 km/h. P50 degvielas patēriņš sasniedza tikai 2,8 litrus uz 100 km.
Ja jūs nodomājāt, ka iesēšanās salonā ir kaitinoša, tad nekļūdījāties, jo pa priekšu ar pēcpusi jānosēžas beņķītī un tad jāmēģina ielocīt arī kājas. Sūdzēties par interjeru laikam būtu grēks, toties, kas par fantastisku pārredzamību! Stūres rats ir ierastā izmērā, bet viss pārējais ir niecīgs. Kopumā salons līdzinās kartona kastei ar, kuru pārvietoties var izmantojot tējkarotēm līdzīgus trīs pedāļus. Hmm, bet kur tad atpakaļgaitas [i]robs[/i]? Šim jautājumam ir pavisam vienkārša atbilde. Nav. Ja vēlies, kur iebraukt atpakaļgaitā, tad ir jāizrāpjas no automašīnītes. Tikpat viegli kā to saķert būs arī pacelt nieka 59 kg smago braucamo aiz bufera un pavilkt metru atpakaļ. Interesanti, ka abas [i]midžitu[/i] automobiļa versijas (viena ar plastmasas virsbūvi, otra no stikla šķiedras) uz ceļa ir pārsteidzoši stabilas.
Pirms 48 gadiem par šo ekskluzīvo vāģi ļautiņi bija gatavi maksāt tam laikam atbilstošu summu – 160 latus. Šogad pārdošanā atkal nonāks 50 automobiļi, kuri strādās ar elektrodzinējiem un maksimālais ātrums būs 16 km/h. Taču tagad Peel P50 cena būs Ls 10 500. Ražotāji laikam saprata, ka ar šo automobili var spekulēt. Drošvien kāds no jaunajiem modeļiem nonāks arī pie kolekcionāriem un, kas zin, varbūt stāvēs blakus noputējušam 1962. gada tēvocim.
[img]http://datuve/images/upload/20101109202105.jpg[/img]
[img]http://datuve/images/upload/20101109202121.jpg[/img]
[img]http://datuve/images/upload/20101109202136.jpg[/img]
[img]http://datuve/images/upload/20101109202150.jpg[/img]
[img]http://datuve/images/upload/20101109202208.jpg[/img]
[img]http://datuve/images/upload/20101109202223.jpg[/img]
[img]http://datuve/images/upload/20101109202239.jpg[/img]
[img]http://datuve/images/upload/20101109202308.jpg[/img]
[img]http://datuve/images/upload/20101109202325.jpg[/img]
[img]http://datuve/images/upload/20101109202341.jpg[/img]
[img]http://datuve/images/upload/20101109202355.jpg[/img]
[img]http://datuve/images/upload/20101109202411.jpg[/img]