Grafisko karšu tirgū parādās arvien vairāk ražotāju, kuri savas videokartes veido uz ATI un Nvidia čipiem. Un reizēm ražotājs cenšas veidot kartes uz abu gigantu čipiem vienlaicīgi. Pat vēl vairāk, lielākie videokaršu ražotāji ir sākuši skatīties uz plašākām masām pieejamo sektoru pusi t.i. low-end sektoru. Piemēram, Asus kompānija nesen izteica vēlēšanos sākt budžeta, “X-sērijas”, videokaršu piegādes. Ja šis solis būs veiksmīgs, tad kompānija plāno piegādāt aptuveni 1.5 reizes vairāk videokaršu nekā pagājušajā gadā. Izsakot to skaitļos, iznāktu aptuveni 8-10 miljonu gab. videokaršu gadā.
Daži ziņu avoti apgalvo, ka Asus ienāks videokaršu tirgū ar GeForce FX 5200 klases videokartēm, kuru cena būtu ap $40, tajā pat laikā analogs produkts no Gigabyte kompānijas, kura ir diezgan demokrātiska cenu ziņā, maksā aptuveni $43. Asus videokartēm vienmēr ir bijis dārgo produktu statuss, un pašlaik kompānijai ir iespējams reabilitēties tās auditorijas acīs, kura nevar atļauties tērēt vairāk nekā $70-100 šādam pirkumam.
Kā ziņo taivānas avots Digi Times pieci grafisko karšu ražotāji gatavojas stāties pretī konkurentiem izveidojot stratēģisku aliansi. Tās satāvā tiku iekļautas šādas kompānijas:
* Albatron Technology;
* TUL (bijusī CP Technology,brenda PowerColor īpašniece);
* Chaintech Computer;
* Prolink Microsystems;
* Gainward.
Jāsaka ka no visām šīm piecām kompānijām, tikai TUL var lepoties ar ievērojamiem videokaršu ražošanas apjomiem, uz ATI čipu bāzes.Kompānija var atļauties izlaist nestandarta videokartes, kuras atšķiras no pārējām. Gainward ir pazīstama overklockeriem,ar dārgu videokaršu sērijām, uz Nvidia čipiem, kuras ir orientētas uz forsēšanu.
Apvienojot spēkus aliansē, kompānijas varēs ne tikai stāties pretī tādiem konkurentiem, kā Asus, MSI, Gigabyte, bet arī iegūt ievērojamas atlaides pasūtot lielākus daudzumus videočipu no ATI un Nvidia. Tas arī atļaus tām samazināt ražošnas izmaksas un pazemināt videokaršu cenas līdz konkurētspējīgām.
Interesanti ka alianses iekšienē tiks izveidots savdabīgs funkciju sadalījums. Piemēram Prolink nodarbosies ar jaunu produktu izveidi, bet pārējās kompānijas novirzīs spēkus uz šo produktu izvietojumu patēriņa tirgū. Visticamāk ka kompānijas turpinās pārdot videokartes katra zem savas tirdzniecības markas, tikai pēc dizaina un rādītājiem tās būs ļoti līdzīgas viena otrai. Citas ziņas par sadarbības shēmām netiek izklāstītas.