Vēl nesen zvejnieki bija noraizējušies par augstajām degvielas cenām, kas apgrūtināja viņu darbu. Eiropā tie izpauda savu neapmierinātību bloķējot ostas, tādā veidā protestējot pret cenām un nodokļiem. ASV zvejniekiem tika doti aizdevumi ar zemām procentu likmēm labāku dzinēju iegādei. Savukārt japāņi ņem talkā tehnoloģiju.
[i]Shinei Maru Nr.66[/i] izskatās tieši tāda pati, kā daudzās zvejas laivas Japānas ostās. Taču laivas veidotāji apgalvo, ka tas ir pasaulē pirmais hibrīdtraleris. Pamīšus izmantojot gan benzīna, gan elektrodzinēju, laiva patērē pat trešdaļu mazāk degvielas nekā parastās zvejas laivas.
[img]/images/upload/26fishing.600-550×330.jpg[/img]
Šis hibrīddzinējs ir daļa no valdības sponsorētajiem pūliņiem cīņā par zvejniecības nozares glābšanu Japānā. Programmas ietvaros tiek testēti arī dzinēji, kuros tiek lietota biodegviela, jauna veida dzenskrūves un gaismas diožu lietošana laivās, kuras izmanto spožas gaismas, lai pievilinātu lomu.
Paši zvejnieki gan uzskata, ka pat Japānas Lauksaimniecības un zivjsaimniecības ministrijas sniegtā palīdzība diez vai spēs palīdzēt pārvarēt šo panīkumu. Pēdējo desmit gadu laikā par 27 procentiem ir samazinājies to zvejnieku skaits Japānā, kuri ar šo nodarbi pelna naudu, un speciālisti paredz, ka šis skaits turpinās samazināties.