Gada otrajā ceturksnī viedtelefonu tirgus pasaulē sasniedzis 32,2 miljonus komunikācijas ierīču, kas ir par 15,7% vairāk nekā pērn šajā pat laika posmā. Somu telekomunikāciju gigants Nokia sevi kārtējo reizi pierādījis kā telekomunikāciju līderis, savās rokās turot teju 50 procentus no šī segmenta (tiesa, pirms gada kompānijas ietekme tirgū bija lielāka).
Nokia gada otrajā ceturksnī pārdevusi 15’297’900 viedtelefonu, tādējādi kontrolējot 47,5 procentus no tirgus; pērn šajā pat laika posmā kompānija pārdeva 14’151’689 tālruņus, taču ar to bija gana, lai pārsniegtu 50 procentu robežu – 50,8%. „Lai turpinātu veiksmīgi konkurēt, Nokia būs nepieciešamas dizaina variācijas N sērijas modeļos. Gaidāmā skārienjutīgā tālruņa prezentēšana gada otrajā pusē būs tests Nokia inovāciju ieviešanas prasmē,” tirgus situāciju analizē R.Kozza.
[img]/images/upload/smartphones_mkt_share_q2_2008.png[/img]
Otro vietu ar 17,1% tirgus un 5,59 miljoniem pārdotu tālruņu tradicionāli ieņem RIM, kas arī iepriekšējos posmos bijis otrais (pirms gada gan kompānija kontrolēja tikai 8,9% tirgus). No septītās uz trešo vietu viedtelefonu konkurencē pacēlies Latvijā visai pieprasītais ražotājs HTC, kas ceturkšņa laikā pārdevis 1,33 miljonu viedtelefonu. Apple iPhone, kas ierindots „citi” sadaļā, šī gada otrajā ceturksnī piedzīvojis pārdošanas rādītāju kritumu – ja pērn kompānijas pārdotie telefoni sastādīja 5,3% no kopējā skaita, tad 2008. gada otrajā ceturksnī tie bija vien 2,8 procenti (tas gan skaidrojams ar Apple noliktavu tīrīšanu un jaunā iPhone gaidīšanu).
[img]/images/upload/Symbian.jpg[/img]
Kā atzīst Gartner eksperti, arī telekomunikāciju tirgū plašās ekonomikas krīzes dēļ vērojama lejupslīde – lai arī pirmajā pusgadā pārdoti 64 miljoni ierīču, pārdošanas rādītāju kāpums nav tik straujš, kāds tas bija 2007. Gada pirmajos ceturkšņos. Gartner analītiķe Roberta Kozza (Roberta Cozza) to skaidro ne tikai no ekonomikas viedokļa: „Viedtelefomu pārdošanas rādītāji kritušies, jo plašāk pieejamas kļuvušas skārienjutīgo ekrānu tehnoloģijas.”