Sastādām numuru, spiežam zvanīšanas pogu un klausulē atskan nevis ierastie pīkstieni, bet kāda maiga melodija no Travis vai Coldplay. Šādu pakalpojumu, ko mēdz saukt par „zvanīšanas signālu” piedāvā arī Latvijā, taču pagaidām tas nav guvis pietiekamu popularitāti, lai tiktu izvērsts bizness. Pasaulē gan – paredzams, ka 4 gadu laikā bizness izaugs un tā vērtība sasniegs 4,7 miljardus ASV dolāru.
Šobrīd ārzemēs zvanīšanas signāli jau kļuvuši par modes lietu. Patērētāji ir ar mieru maksāt par dziesmu neskaitāmos veidos – par visu dziesmu MP3 atskaņotājā, par zvana toni un par zvanīšanas toni. Piemēram, Verizon sakaru tīkls no šāda modernā patērētāja iegūst teju 6 dolārus – 3 par zvana toni, 2 par zvanīšanas signāla maiņu un dolāru par pašu dziesmu; no šāda biznesa iegūst arī mūzikas industrija.
[img]/images/upload/cellphoneringtones.jpg[/img]
Tirgus izpētes kompānija MultiMedia Intelligence paredz, ka šobrīd vien miljardu vērtais bizness tuvāko gadu laikā izaugs un pietuvosies piecu miljardu dolāru barjerai. Kompānijas analītiķi izsaka spriedumu, ka, tā kā teju katrs vēlas savu tālruni padarīt individuālu, šī industrijas daļa varētu kļūt tikpat populāra kā mobilās spēles (taču, līdz ar Apple AppStore atvēršanu paredzams, ka spēles paliks savā „tālruņa uzlabošanas” tronī).
[img]/images/upload/girlphonebike.jpg[/img]
„Zvanīšanas signāli ātri vien kļūst par zelta gabalu mobilās mūzikas tirgū,” skaidro MultiMedia Intelligence pārstāvis Frenks Diksons (Frank Dickson), piebilstot, ka šobrīd zvanu toņu biznesam pienākuši grūti laiki – ikkatrs var mājas apstākļos izveidot savu zvana toni.
Tiek paredzēts, ka 2012. gadā mobilo pakalpojumu (neskaitot zvanīšanas, īsziņu un interneta) biznesā patērētāji tērēs vismaz 29 miljardus ASV dolāru.