Elektrodivritenis bez lieka uzcenojuma

[b]Degvielas cenas Latvijā aizsteigušās garām Eiropas Savienības vidējam līmenim un to pieaugums turpinās. Korķi Rīgā vēl nekad nav bijuši tik gari un lēni – lai aizbrauktu uz darbu vai mācībām, jātērē nesamērīgi daudz laika. Risinājums – dīvainākais [i]gadžets[/i], kādu jebkad piedāvājusi velosipēdu [i]aftermarket[/i] industrija.[/b]

Sniegs Latvijā pamazām kļūst par retu un ekskluzīvu parādību un tas nozīmē, ka pagarinās divu riteņu transportlīdzekļu lietošanas sezona. Korķus var apbraukt ar motocikliem, skūteriem un divriteņiem. Pirmie divi varianti ir ļoti dārgi, bet trešais prasa fizisku piepūli. Protams, divritenis ir viens no ģeniālākajiem cilvēces izgudrojumiem, taču kolēģiem, klientiem un darba devējiem vienalga nepatīk, ka uz darbu atbrauc nosvīdis un noputējis vai ar dubļiem nošķiedies sportists, kurš šādā izskatā sēžas pie galda vai nostājas aiz letes. Svīšanas problēmu var atrisināt, samazinot pedāļu mīšanas fizisko piepūli. Ja divritenis, pateicoties nelielam motoriņam, pārvietojas ļoti ātri, var ieekonomēt arī laiku un paspēt pirms darba dienas uzsākšanas pārģērbties atbilstoši darba vides prasībām. Kamēr Rīgas iedzīvotāji un iebraucēji, nevēlēdamies domāt šādās kategorijās, vēl nīkst rekordgaros korķos uz tiltiem, kuri, starp citu, nemaz nav domāti šādām slodzēm, pasaulē turpinās elektrovelosipēdu bums.

Gatavie elektrodivriteņi Latvijā tiek tirgoti ar ļoti lielu uzcenojumu un nav paredzams, ka ekonomikas krīzes nomocītā sabiedrība riskēs ieguldīt naudu vēl vienā nepazīstamā rotaļlietā. Pieņemt kompakta individuālā transportlīdzekļa koncepciju traucē arī mačo sindroms, kurš Latvijas iedzīvotājus burtiski dzen uz dzelzslūžņu tirgotavām, kurās vienam braucienam sagatavoti un cītīgi novaskoti automašīnu vraki gaida kārtējo pircēju, lai atbrīvotu to no ģimenes budžeta lielākās daļas.
Šis stāsts adresēts tiem Latvijas iedzīvotājiem, kuriem [b]jau pieder vismaz viens divritenis[/b].

[img]/images/upload/hub_kit_1.jpg[/img]
Ilustrācijā redzamais [i]DIY[/i] komplekts ir vienkāršākais velosipēda pārbūves variants – atliek tikai nomainīt priekšējo riteni, pieskrūvēt rāmim standartbagāžnieku, uzlikt uz tā akumulatoru, nomainīt stūres rokturus, savienot visu šo saimniecību ar vadiem un lietotāja rīcībā būs diezgan ātrs un ļoti ekonomisks transportlīdzeklis.

[img]/images/upload/hub_kit_2.jpg[/img]
Nav iespējams viennozīmīgi pateikt, kurš variants ir labāks – priekšējā ritenī uzstādīt elektromotoru ir vieglāk, taču pakaļējā ritenī uzstādīts elektromotors uzvedas prognozējamāk. Zinātāji forumos raksta, ka priekšējais velkošais ritenis, pēkšņi mainoties ceļa seguma kvalitātei un zūdot riteņa saķerei ar ceļu, varot izspēlēt nepatīkamus pārsteigumus. Kā šādos gadījumos uzvedas pakaļējais velkošais ritenis, vairāk vai mazāk ir skaidrs katram velosipēdistam un motociklistam.

[img]/images/upload/hub_kit_4.jpg[/img]
Elektrodivritenis var būt arī ļoti prestižs transportlīdzeklis – aplūkojiet dizaina konceptu [i]Matra MS1 Electric Bike[/i]. Šis futūristiskais briesmonis tika izrādīts Parīzes autošovā. Ja [i]Matra MS1 Electric Bike[/i] cena, kā solīts, būs nedaudz vairāk par 3000 eiro, tas arī Eiropas vecajās valstīs būs pieejams tikai bagātniekiem.

[img]/images/upload/hub_kit_5.jpg[/img]
Vienkārša [i]DIY[/i] komplekta un jūsu parastā divriteņa simbioze izskatīsies apmēram šādi.

Autonomā elektriskā transporta galvenā problēma, protams, ir akumulatoru efektivitāte. Pašlaik modē ir litija jonu akumulatori, kuru lietošanu uzspiež arī Eiropas Savienības vides politika. Taču klasiskie svina-skābes akumulatori tik drīz nenoies no skatuves – lētajos elektrodivriteņu motoru komplektos visbiežāk ir tieši tie.

Ierakstot meklētājā [i]eBike kit[/i] vai [i]electric bicycle kit[/i], izbirs liels skaits rezultātu. Vismaz pārliecināsieties, cik īpatnējus ikdienas transporta risinājumus atrod degvielas cenu kāpuma nomocītie eiropieši un amerikāņi. Par Ķīnu vispār nerunāsim – tādās daudzmiljonu pilsētās kā Pekina vai Šanhaja sākusies elektrisko divriteņu epidēmija.

[q]
[b]Noderīgas saites[/b]

[url]http://www.poweredbicycles.co.uk/[/url]
[url]http://www.electricbikes.ie/[/url]
[url]http://www.zapworld.com/electric-vehicles/electric-bikes[/url]
[url]http://www.powabyke.com/[/url]
[url]http://www.bionx.ca/[/url]
[url]http://www.evsolutions.net/[/url]
[url]http://www.werelectrified.com/[/url]

[/q]

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

Datuve.lv – IT un Tehnoloģiju ziņas || Copyright © 2004-2020 || Kontaktinformācija: info@datuve.lv  || Contact Us