Tesla transportlīdzekļi gadiem ilgi ir piedalījušies ASV Nacionālās autoceļu satiksmes drošības administrācijas (National Highway Traffic Safety Administration – NHTSA) sadursmes testos. Model Y ir jaunākais šīs firmas automobilis, kas pievienojas šim sarakstam. Šis vidēja lieluma apvidus auto katrā kategorijā, ko grupa testē, lai veiktu triecienu drošību, ieguva piecas zvaigznes.
NHTSA klasificē automašīnas, izmantojot dažādu sadursmju testa rādītājus, tostarp frontālo sadursmi (ar apakškategorijām gan vadītāja, gan pasažieru sēdekļiem), sānu sadursmi (trieciens gan barjerā, gan stabā) un apgāšanās scenārijus. Model Y ieguva piecu zvaigžņu rezultātu – lai gan, tāpat kā iepriekšējos NHTSA testos, šie rezultāti ir tikai parastiem, cilvēku vadītiem scenārijiem, nevis Tesla autopilota režīmam.
Tiem, kas vēlas izbaudīt kadrus, kuros var redzēt Tesla Model Y testa sadursmes, lūk, video.
Jaunie rezultāti nozīmē, ka Model Y pievienojas Model 3, Model X SUV un Model S lieliskajiem sadursmes testa rezultātiem. (Model S sākotnēji tika piešķirts 5,4 zvaigžņu vērtējums, pirms NHTSA pārskatīja vadlīnijas, lai izvairītos no “neiespējamiem” vērtējumiem.) Jāpiezīmē, ka augstākais iespējamais vērtējums ir 5 zvaigznes.
Tesla Model S 5,4 zvaigžņu novērtējums ir interesants gadījums. Lai gan šāds vērtējums nav iespējams, Tesla saņemtie faktiskie drošības rādītāji, iespējams, varētu likt Model S būt šo punktu vērtam. Iepriekš piecas zvaigznes tika definētas kā 10 procentu vai mazāku traumu risks avārijas gadījumā. Izmantojot šos pašus aprēķinus, Tesla Model S ir aptuveni 7 procenti riska. Ja pieņem, ka hipotētisks 6 zvaigžņu vērtējums tiktu piešķirts transportlīdzekļiem ar 0 procentu traumu risku avārijas gadījumā – kā to darīja Tesla – tad 5,4 zvaigžņu vērtējums varētu būt piemērots Model S automobīlim.
One Response
tatad tagad varam brakt ar teslu un ipasi neuztraukties par droibas kvalitati ? 😉