Cilvēku uzvedība pandēmijas laikā jauc prātu mākslīgajam intelektam

Apjukums un nenoteiktība, kas saistīta ar koronavīrusa pandēmiju, radījusi haosu mašīnmācīšanās sistēmās, kuras ir ieprogrammētas tā, lai izprastu mūsu uzvedību tiešsaistē.

MIT Technology Review ziņo, ka algoritmi, kas iesaka produktus Amazon interneta veikalā, cenšas interpretēt mūsu jauno dzīvesveidu. Taču, lai gan mašīnmācīšanās rīki ir veidoti jaunu datu iegūšanai, tie nav tik attīstīti, lai pielāgotos šādām dramatiskām pārmaiņām.

Piemēram, kādam uzņēmumam, kas nodarbojas ar kredītkaršu krāpniecības apkarošanu, ir nepieciešams uzlabot un pielāgot savu algoritmu, jo jāņem vērā pēkšņā interese par dārzkopības iekārtām un elektroinstrumentiem.

Savukārt kāds tiešsaistes mazumtirgotājs atklāja, ka tā mākslīgais intelekts (MI) pasūta produktus, kas nemaz neatbilst pieprasījumam. Kādu citu firmu, kuras MI ievāc datus, pamatojoties uz ziņu sižetu analīzi, samulsināja vispārējā negatīvā nostāja visos plašsaziņas līdzekļos.

Situācija ir tik nepastāvīga,” žurnālam MIT Tech sacīja algoritmiskā mārketinga konsultāciju firmas Nozzle izpilddirektors Raels Klīns.

Jūs mēģināt optimizēt tualetes papīru, skatoties uz pagājušās nedēļas pieprasījumu, taču šonedēļ visi vēlas iegādāties galda spēles vai vingrošanas aprīkojumu.”

Lai gan daži uzņēmumi vairāk laika un resursu velta savu algoritmu manuālai vadīšanai, citi šo situāciju redz kā iespēju, uzlabot sava MI darbību. Tāda pandēmija kā šī ir lielisks ierosinātājs labāku mašīnmācīšanās modeļu izveidošanai.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on whatsapp
WhatsApp

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *