Zinātnieki radījuši gaisa plazmas dzinēja prototipu, kas darbojas bez fosilā kurināmā

Reaktīvā dzinēja prototips var darboties, neizmantojot fosilo kurināmo, kas paver iespēju nākotnē radīt dabai draudzīgu gaisa satiksmi.

Saskaņā ar pētījumu, kas otrdien publicēts žurnālā AIP Advances, ierīce saspiež gaisu un jonizē to ar mikroviļņiem, ģenerējot plazmu. Šī procesa rezultātā lidaparāts var virzīties uz priekšu. Tas nozīmē, ka lidmašīnas kādu dienu varēs lidot, degvielas vietā izmantojot elektrību un gaisu ap tām.

Saprotams, ka starp koncepta prototipu un īsta dzinēja uzstādīšanu reālā lidaparātā, vēl ir jāiegulda daudz darba. Prototips pašreiz spēj pacelt vienu kilogramu smagu tērauda lodi 24 milimetru augstumā. Tā ir tāda pati vilce, proporcionāla mērogam, kā parasts reaktīvais dzinējs.

Mūsu rezultāti pierādīja, ka šāds reaktīvais dzinējs, kura pamatā ir mikroviļņu gaisa plazma, var būt potenciāli dzīvotspējīga alternatīva konvencionālajam fosilās degvielas reaktīvajam dzinējam,” paziņojumā presei sacīja Wuhan University pētnieks un inženieris Jau Tang.

Prototipa shēma un spožās plazmas liesma pie dažādām mikroviļņu jaudām (Jau Tang un Jun Li)

Gaisa transports ir neliels, bet ne nenozīmīgs klimata pārmaiņu faktors. Žurnāls New York Times septembrī ziņoja, ka komerciālā gaisa satiksme rada 2,5% no visām siltumnīcefekta gāzu emisijām. Tas ir, neskaitot militārās lidmašīnas.

Mūsu darba motivācija ir palīdzēt atrisināt globālās sasilšanas problēmu, jo cilvēki izmanto fosilā kurināmā dzinējus, lai darbinātu mašīnas, piemēram, automašīnas un lidmašīnas,” paziņoja Tangs.

Ar mūsu konstrukciju fosilā degviela nav vajadzīga, tādēļ nav oglekļa emisijas, kas izraisītu siltumnīcas efektu un globālo sasilšanu.”

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on whatsapp
WhatsApp

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *