Mākslīgais intelekts atklāj, kā cilvēki jūtas pandēmijas laikā

Itāļu mākslīgā intelekta (AI) uzņēmums, kas specializējas dabiskajā valodu lasīšanā un semantikā, izmanto savu AI tehnoloģiju, lai analizētu emocijas 63’000 angļu valodas sociālo mediju Twitter ierakstos. Tie tiek ievākti ik pēc 24 stundām, lai radītu semantisku analīzi par cilvēku jūtām COVID-19 laikā.

Expert System apkopo datus vienā un tajā pašā laika periodā. Dati tiek analizēti ik pēc 24 stundām un interpretēti pēc sociometrijas metodes. Lai analizētu datus, kompānija lieto visbiežāk izmantotos tēmturus, kas saistīti ar koronavīrusu, piemēram, #coronalockdown, #covid19, #coronavirusuk, #stayathome, #stayhomesavelives, #coronaviruspandemic, #clapforourcarers, #isolationlife.

Expert System Group izpilddirektors Valts Majo (Walt Mayo) norādīja, ka sociālo mediju noskaņojuma analīze liecina par bailēm un nemieru saistībā ar korona krīzi un par to, kā tā attīstās, un par centieniem apkarot tās ietekmi uz komunikāciju.

Mēs saskatām arī pieaugošu kritiku par individuālo uzvedību, kas tiek uzskatīta par bezatbildīgu un ir pretrunā ar ieteikumiem sekot sociālās distancēšanās noteikumiem un citiem ieteikumiem,” piebilst Majo. “Taču mēs redzam arī arvien pieaugošas pateicības izpausmes pret veselības aprūpes darbiniekiem un arvien plašāk izplatās pazīmes, kas liecina par cerību un mīlestību.”

Majo uzskata, ka ir svarīgi uzraudzīt cilvēku noskaņojuma izmaiņas, jo daži no pretvīrusa stratēģijas panākumiem ir atkarīgi no indivīdu uzvedības. No datiem vispārējā tendence liecina, ka bailes ir visplašāk izplatītā emocija.

Majo stāsta, ka pirms divām nedēļām, aprīļa sākumā, dati liecināja, ka cilvēki baidās, jo grib atgriezties savā ierastajā dzīvē. Viņi uzstāja, ka vajadzīgas atbildes gan par pandēmijas attīstību, gan par pasākumiem vīrusa apkarošanai. “Spēcīga kritika tika vērsta pret tiem, kas neievēro distancēšanās noteikumus un citu uzvedību [..], kas novērstu vīrusa izplatīšanos,” sacīja Majo.

Dažas dienas pirms Lieldienām bija pagrieziena punkts, kurā varēja novērot vairāk pozitīvo emociju, kuras radīja pieaugošā “rīcības” izpausme, apņemoties cīnīties pret vīrusu, kā arī ārstu un medmāsu drosme un uzticība zinātnei,” sacīja Majo.

17. aprīļa dati liecināja par pozitīvām emocijām, tostarp par cerību un mīlestību pret veselības aprūpes personālu, kas 24 stundu laikā bija pieaugusi no 21,6% līdz 23,9%.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on whatsapp
WhatsApp

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *