Surogātpasts 2012. gada jūnijā: MMM «restarts» un tūrisma piedāvājums ar vīrusu

Jūnijs bija ievērojams ar kārtējo surogātpasta daudzuma samazināšanos kopējā e-pasta datplūsmā. Salīdzinājumā ar maiju tā īpatsvars ir sarucis gandrīz par 2% procentiem un sasniedzis 71,9%. Vienlaikus ir parādījušies jauni paņēmieni, kā inficēt lietotāju datorus, izmantojot surogātpastu. Piemēram, kopš atvaļinājumu sezonas sākuma internetā tiek aktīvi izplatīti ziņojumi, kas līdzinās viesnīcas rezervēšanas apstiprinājumam, kuros kaitīgais pielikums tiek uzdots par rezervēšanas informāciju. Lai nekļūtu par šādas krāpšanas upuri, jābūt piesardzīgiem, noformējot tūrisma braucienus tiešsaistē, un jāatceras, ka neviens liels pakalpojumu sniedzējs nesūta apstiprinājumus ZIP arhīvdatnē.

Vēl pavisam nesen kaitīgā surogātpasta izplatīšanā bija populārs sociālās inženierijas paņēmiens, nosūtot kaitīgo programmatūru vēstulē ar it kā iepazīties alkstošas meitenes fotogrāfijām. Jūnijā liekpastā parādījās jauna «fotogrāfiju» temata izmantošanas versija. Mēstulē lietotājam piedraud ar tiesas prāvu par to, ka viņš izlicis internetā fotogrāfijas bez to īpašnieka atļaujas. Attēli it kā ir pievienoti vēstulei ZIP arhīvdatnē. Vēl viens pēdējā laikā popularitāti ieguvis paņēmiens ar kaitīgo «fotogrāfiju» izmantošanu ir soda paziņojums par ceļu satiksmes noteikumu pārkāpumu. Uzdodot par videonovērošanas kameru uzņēmumiem, mēstulei tiek pievienota arhīvdatne, kas satur kaitīgo programmatūru.

Pirmajā vasaras mēnesī tika novērots daudz liekpasta ziņojumu ar finanšu piramīdas MMM reklāmu. Acīmredzot, aktīvo surogātpasta izplatīšanu veicināja MMM 2011 sabrukums un jaunas struktūras — MMM 2012 — izveidošana. Visās mēstulēs lietotāji tika mudināti kļūt par skandalozā projekta dalībniekiem. Turklāt klientu piesaistei Vācijā tagad informācija par Sergeja Mavrodi lolojumu tiek izplatīta arī vāciski.

[img]/images/upload/20120718152528.jpg[/img]
[i]Mēstules ar МММ 2012 reklāmu piemērs[/i]

«Pēdējos divus mēnešus surogātpasta īpatsvars turpina samazināties, un, lai gan kritums par 2–3% pirmajā brīdī nešķiet ievērojams, jau var runāt par diezgan būtiskām pārmaiņām,» komentē Kaspersky Lab surogātpasta analītiķe Marija Namestņikova. «Tas tāpēc, ka vasarā, uzņēmējdarbības apsīkuma periodā, samazinās ne vien liekpasta, bet visas elektroniskās sarakstes apjoms, tādējādi tikai nozīmīgs nevēlamā e-pasta daudzuma sarukums var radīt izteiktu tā īpatsvara samazinājumu kopējā e-pasta datplūsmā.»

Ar visu pārskatu par surogātpastu 2012. gada jūnijā var iepazīties vietnē [url=http://www.securelist.com/ru]www.securelist.com/ru[/url].

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on whatsapp
WhatsApp

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *