Apple pret Amazon: lielais e-grāmatu karš ir sācies

Apple iPad veikalu plauktos vēl neredzēsim divus mēnešus, taču tas jau maina e-grāmatu biznesu, liekot grāmatu izdevējiem un patērētājiem izvēlēties, kurā pusē nostāties. Pirms pāris dienām no Amazon pēkšņi pārstāja pārdot [url=http://www.macmillan.com/]Macmillan[/url], viena no pasaulē lielākajiem grāmatu izdevējiem, grāmatas. Ne visas grāmatas ir pazudušas, taču populārākās, piemēram, „The Gathering Storm”, vairs nav pieejamas ne drukātā, ne e-grāmatas formātā. Informācija par tām vēl joprojām ir pieejama, taču nopirkt tās vairs nevar.

Balstoties uz New York Times sniegto informāciju, tieši iPad ir vainīgs pie tā, ka šīs grāmatas vairs nevar iegādāties. Macmillan paziņoja Amazon, ka vēlas mainīt savu cenu veidošanas un kompensācijas līgumu, palielinot dažu grāmatu cenas no 10 ASV dolāriem līdz 15 ASV dolāriem un sadalot ienākumus 70/30. Tie ir tieši tādi paši nosacījumi, kādus Apple izmanto App Store programmatūras veikalā un gaidāmajā iBooks veikalā. Amazon izvēle šajā gadījumā bija Macmillan grāmatu izņemšana no virtuālā veikala plauktiem.

[img]http://datuve.lv/images/upload/20100128161956.jpg[/img]
Tiklīdz kā tika paziņots par iPad eksistenci, kļuva skaidrs, ka Amazon un Apple priekšā gaidāmas nesaskaņas. Apple ieraudzīja iespēju ne tikai izveidot jaunu ierīces nišu, bet arī iesaistīties grāmatu izdošanas tirgū. Tādā pašā veidā, kā Apple izmainīja mūzikas tirgu, uzņēmums varētu izmainīt grāmatu tirgu un kļūt par galveno e-grāmatu izplatītāju pasaulē. Runājot par iPad pārākumu pār Amazon ražoto Kindle, var minēt tā dažādās funkcijas, krāsaino ekrānu, tīkamāko interfeisu un izskatu. Pat iPad cena neliek šaubītos par šo pārākumu. Nav gan runa par to, ka Kindle varētu pazust, taču tā pārdošanas apjomi noteikti vairs nebūs tādi, kā iepriekš.

Droši vien tam piekrīt arī Macmillan, citādi diez vai būtu uzstādītas tik krasas prasības pret Amazon. Pirms parādījās iPad, Amazon bija vienīgais dalībnieks e-grāmatu tirgū. Vajadzēja spēlēt pēc tā noteikumiem, vai arī nepiedalīties vispār. Tagad, kad alternatīva ir tikai dažu mēnešu attālumā, grāmatu izdevēji var skriet pie Apple, kur viņiem būs lielāka brīvība savu e-grāmatu cenu izvēlē. Amazon noteikti par to ir uztraukušies, jo paziņoja par Kindle programmatūras veikalu un saviem ienākumiem, lai atgādinātu, ka Kindle bēres vēl nevajadzētu gaidīt.

[img]http://www.datuve.lv/images/upload/20090506194748.jpg[/img]
Tieši tāpēc arī Amazon izmantoja savu spēcīgāko ieroci – pašu Amazon tīmekļa vietni, lai ar Macmillan palīdzību nosūtītu ziņu visiem grāmatu izdevējiem. Ja nespēlē pēc noteikumiem, tev nav vietas šajā veikalā. Lai gan grāmatu izdevēji varētu izdzīvot bez Kindle e-grāmatām, par Amazon.com gan to pašu nevarētu teikt – izdevēji vienkārši nevar atļauties pamest pasaulē lielāko tiešsaistes mazumtirgotāju.

Grāmatu izdevējiem tagad jāizvēlas, kurā pusē nostāties, vai mēģināt noiet pa virvi starp abiem uzņēmumiem. Gala rezultāts varētu būt ilgs karš, kura rezultātā patērētāji gan iegūs, gan zaudēs. Kā tas beigsies – tas gan vēl nevienam nav zināms.

[url=http://mashable.com/2010/01/30/amazon-macmillan/?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+Mashable+%28Mashable%29&asid=8c336da8]Mashable[/url]

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on whatsapp
WhatsApp

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *