Apple – visietekmīgākais pasaules zīmols

Nesen notikuša pētījuma rezultāti rāda, ka Apple ir visefektīvākais un ietekmīgākais pasaules zīmols, savukārt Microsoft atpazīšanas zīmei ar steigu nepieciešama atjaunināšana. Brandchannel notiekošajā mājaslapā veiktajā aptaujā (24. februāris līdz 9. marts) piedalījās vairāk nekā 2000 portāla lasītāju no 107 valstīm – lielākoties studenti un profesionāļi.

Rezultāti rādījuši, ka iPod un Mac datoru radītājs Apple triumfēja sešās zīmolu kategorijās, to skaitā nozīmīgajās „visiedvesmojošākais zīmols” un „zīmols, bez kura lasītāji nevar dzīvot” nominācijās. Tiek ziņots, ka Apple pirmo vietu ieguvis, jo kompānija nemitīgi pārveidojas, piedāvājot aizvien jaunus konceptus, un paverot jaunas perspektīvas tam, kas šķita tik nemaināms kā akmenī iekalts. Pēc Apple kā visiedvesmojošākie zīmoli sekojuši Nike, Coca-Cola, Google un Starbucks. Teju identiskā kārtībā (Starbuck nomainījusi Virgin pakalpojumu grupa) zīmoli uzvarējuši nominācijā „vislabprātāk pasēdētu kopā ballītē”. Visai precīzi par Apple izsakās Brandchannel redaktors Džims Tompsons (Jim Thompson): „Nenoliedzami, Apple ir sagrābis patērētāju sirdis un prātus visplašākajā tirgus segmentā.”

[img]/images/upload/brands1.jpg[/img]
Gluži pretējā pusē nostādīts Microsoft – kompānija ieguvusi pirmo vietu nominācijā „zīmols, kas ir vispretrunīgākais”, pie tam, neskaitāmi aptaujātie atzīst, ka šis nosaukums būtu jāpārdomā. Kā ziņots aptaujas rezultātos, šāds tituls iegūts, jo Redmondas programmatūras gigants „no inovatīvā un pašpārliecināta kļuvis par sekotāju un garlaicīgu”.

Pētījumā nekādā mērā nav ņemts vērā ne kompānijas kontrolētais tirgus procents, ne inovācijas, tādējādi Coca-Cola, kas parasti šādās aptaujās ir priekšgalā, triumfēt nevarēja tik vienkārši. Interesanti, ka vairāki aptaujas dalībnieki nominācijās atzīmējuši zīmolu „Green” (šādi apzīmē ekoloģiski draudzīgus produktus), lai gan patiesībā šāda kompānija nav – vismaz ne pasaules slavena.