TomTom Go720 – plānais uzveic resno

[b]Atceros savu smieklīgi izspīlēto ziemas jakas kabatu, kurā regulāri sildījās auto GPS [i]TomTom Go910[/i]. Lasot statistiku par Latvijas autozagļu varoņdarbiem, nebija nekādas vēlēšanās atstāt navigatoru automašīnas salonā. Tāpēc bieži nācās paciest veikalu apsargu neslēpto interesi par aizdomīgās kabatas saturu. Jaunais [i]Go720[/i] šādā ziņā ir daudz ērtāks, jo viegli ievietojas pat žaketes kabatā.[/b]

Iepazīstoties ar [i]Go720[/i] praksē, centos izvairīties no secinājumiem par Latvijas kartes kvalitāti un detalizāciju, jo šim rādītājam patiesībā nav nekāda sakara ar pašas ierīces labajām un sliktajām īpašībām. Latvijas karte lēnām uzlabojas, taču vēl ilgi tā nebūs tik detalizēta kā, piemēram, Ziemeļfrancijas karte.

[img]/images/upload/tomtom_720.jpg[/img]
Maršrutu aprēķinus Go720 veic vismaz divreiz ātrāk nekā tā priekšteči.

Kad [i]TomTom[/i] produkcijas kārdinošākais kumosiņš vēl bija diezgan smagais un masīvais Go910, nerimstošu diskusiju objekts bija piesūcekņa stiprinājums – neskaitāmiem lietotājiem tas vienkārši salūza. Uz ļoti nelīdzena ceļa, braucot rallija stilā, navigatora svara dēļ bija iespējama arī piesūcekņa atraušanās no mašīnas priekšējā stikla. Jau pirmo reizi pasvārstot rokā [url=http://www.euroshop.lv/gps_navigacija/gps_navigation/_tom_tom_go_720_gps/ ][i]Go720[/i][/url], bija skaidrs, ka šim [i]gadžetam[/i] kaunpilna nogāšanās no [i]troņa[/i] nedraud – oficiālais svars ir tikai nedaudz pāri 200 gramiem. Brīdinu – [i]Go720[/i] piesūcekņa stiprinājums nepilda nekādas datu un barošanas kabeļu konektora funkcijas, tas ir 100% kronšteins un nekas vairāk. Arī nākamajiem modeļiem konektoru ligzdas būs navigatora apakšā – skaidrs, ka [i]TomTom[/i] racionalizatori vairs neuzticas t.s. aktīvajiem piesūcekņu stiprinājumiem un nevēlas pieļaut atkārtotu izgāšanos. Pat ja notiks neiespējamais un [i]Go720[/i] stiprinājums nolūzīs, kratoties pa bedrainajām ielām vai bruģi, ierīce neko nezaudēs no savas funkcionalitātes. Monētas otra puse – lai kaut ko izdarītu, jāvelta laiks vadu iespraušanai. Aplūkojis navigatora apakšā novietotās konektoru ligzdas, ieraudzīju arī SD kartes spraugu. Karte komplektā nav paredzēta un tās vietā ir tikai aizbāznis-imitators.

Viens no būtiskākajiem parametriem, ko būtu jāņem vērā visiem komunikāciju elektronikas pircējiem – vai stilīgajai un sarežģītajai mantiņai ir mehāniskais [i]master reset[/i]. Šajā ziņā ar [i]TomTom[/i] viss ir kārtībā – apakšā ir mazs caurumiņš ar uzrakstu [i]reset[/i], kurā var iebāzt neasu adatu vai kancelejas saspraudes galu un nospiest iekšā paslēpto podziņu. Lietotāji ir žēlojušies, ka, piemēram, Vācijā, kur ir ļoti detalizētas ceļu kartes, navigatori [i]uzkaras[/i] un nekādā veidā vairs nav pierunājami [i]atdzīvoties[/i]. Šiem bezizejas gadījumiem tad arī ir paredzēta [i]master reset[/i] podziņa. Neliela atkāpe – Šādā izpratnē džentlmeņa komplekts ir jebkurš no [i]TomTom[/i] navigatoriem, [i]Samsung[/i] SHG-300 mobilais telefons un [i]Creative Zen[/i] audio spēlētājs – visas trīs nosauktās ierīces vieno [i]reset[/i] iespēja. Mobilie telefoni un mūzikas spēlētāji pieviļ īpašniekus daudz biežāk nekā navigatori, taču to ražotāji tikai ārkārtīgi retos gadījumos paredzējuši lietotājiem iespēju veikt fatāli uzkārušos ierīču [i]master reset[/i] pašiem, bez servisu palīdzības. Tas, kurš ir sēdējis automašīnā ar uzkārušos GPS rokās un skatījies uz nesaprotamām grieķu, velsiešu vai turku ceļazīmēm, situācijas nopietnību sapratīs.

Balss vadības sistēma [i]TomTom[/i] GPS ierīcēs beidzot ir ieviesta – ja pietiekami skaidri izrunā pilsētu un ielu nosaukumus, un saprotami pasaka numurus, noslēdzot pieprasījumu ar skaļu O.K., sākas maršruta aprēķināšana. Diemžēl šī funkcija [i]iešūta[/i] tikai dārgajā [i]Go720[/i] T versijā.

Piekasīgi lietotāji var uzdot [i]Go720[/i] aprēķināt tūkstošiem kilometru garus maršrutus un mērīt, cik ilgā laikā navigators tiks galā ar uzdevumu – vismaz teorētiski rezultātiem būtu jābūt labākiem nekā uzrādījuši iepriekšēje modeļi. 400 megahercu procesors, 64 megabaitu operatīvā atmiņa un iespaidīga flešatmiņa (atšķiras parastajai un T versijai) navigatora veiktspējai ir kā steroīdi kultūristiem. Vairākos apskatos izlasīju, ka kursors, kurš ekrānā norāda automašīnas atrašanās vietu ceļa posmā, reizēm rādot neadekvātu pozīciju. Neko tādu neievēroju, kaut gan [i]Go720[/i] cītīgi trenkāju četras dienas no vietas.

Interesanta papildfunkcija – iebūvētais FM raidītājs pārraida signālu uz automašīnas audiosistēmas radio uztvērēju un rezultātā komandas, kur un kā jābrauc, atskan no audiosistēmas skaļruņiem nevis no paša [i]Go720[/i] skaļrunīša. Šis uzlabojums laikam adresēts nogurušiem taksometru vadītājiem un kurjeriem, kuriem vajadzīgs kārtīgs uzbrēciens, lai [i]neaizšautu[/i] garām pareizajam krustojumam. Kādu brīdi eksperimentējis, secināju, ka FM raidītājs ir ļoti vārgs un tam ir pamatoti iemesli – nedrīkst slāpēt un nomākt aizņemtās FM komercfrekvences.

Neizsmeļams humora potenciāls slēpjas iespējā personalizēt navigācijas komandas – atliek tikai atrast aktieri, kurš rēcošā basā vai neiedomājami smalkā, pīkstošā balstiņā ierunās [i]lomu[/i]. Varat iedomāties, kādas rupjības četru dienu garumā skanēja no testējamā [i]Go720[/i].