Philips iepazīstina ar Amazon Aleksa iespējām 0
CSDD auto eksāmena lejupielāde 20
Jaunais Philips 65OLED903 modelis paceļ OLED jaunos augstumos 0
Kā uzstādīt HP Laserjet 1000 printer driver uz windows 10 0
Cik maksā šodien kārtigs Gamer PC? 2
Philips televizori un Georg Jensen dalās gaismas mīlestībā 0
pamatplates grafikas kartes atbalsts 1
Tirgoju 0
Philips OLED 803 uznes Philips televizorus jaunos augstumos 0
ESET izlaiž 2017.gada produktu izdevumus 17
VIAPLAY: Video tiešsaistē skatās 70% Latvijas iedzīvotāju 14
Katrā desmitajā datorā joprojām izmanto Windows XP 2
Google tuvākajā laikā atteiksies no Chrome paplašinājuma palaidēja 2
Acer ievieš nozares pirmo ieliekto monitoru ar acu izsekošanas funkcionalitāti 4
Adobe laiž klajā ārkārtas atjauninājumu 3
Tests: Cik precīzs ir "lēta gala" velo spidometrs? 3
Leģendārie telefoni – Nokia 3310 un citi 3
Puisis iziet Super Mario spēli mazāk kā piecu minūšu laikā un labo pasaules rekordu 2
Līdz 29.jūlijam atjaunini savu Windows bez maksas! 3
Kā uzlabot televizora skaņu? 2
Programma, ar kuras palīdzību fotogrāfijas pārveidot .gif formātā 1
Aproce, kas sastāv no 25 instrumentiem 1
Trīs padomi televizora izvēlei 2
Windows 7 ēra tuvojas noslēgumam, Microsoft koncentrējas uz Windows 10 1
Lietotāji online: 37
Reģistrētie lietotāji online: 0
Viesi online: 37
Starptautiskais interneta izpētes un konsultāciju uzņēmums Gemius ir publicējis pārskatu par reklāmas kampaņām Centrālās un Austrumeiropas valstīs, tajā skaitā datus arī par Latviju. Latvijā, tāpat kā lielākajā daļā Eiropas, reklāmdevēji izvēlas rādīt reklāmas, izmantojot tradicionālos banerus, taču interneta lietotāju interese par interaktīvām reklāmām gada laikā ir palielinājusies vairāk kā divas reizes.
Klikšķinām arvien aktīvāk
Kā rāda dati, Latvijā vidējā klikšķu attiecība pret ekspozīcijām (click-through-rate jeb CTR) pirms gada bija 0.49 procenti, savukārt šogad tas ir pakāpies līdz 0.78 procentiem. Tas nozīmē, ka 2015. gadā vidēji kampaņā uz 1000 baneru ekspozīcijām tika veikti 5 klikšķi, kamēr šogad to skaits palielinājies līdz vidēji 8 reizēm no 1000. Kaimiņvalstīs Lietuvā un Igaunijā šī attiecība ir zemāka, attiecīgi, 6 un 5 reizes uz 1000 ekpozīcijām. No visām analizētajām valstīm Ukraina izceļās ar visaugstāko vidējo klikšķu attiecību pret ekspozīcijām (1.21 procenti), jeb 12 reizes uz 1000 baneru ekspozīcijām.
Pieaug interaktīvo reklāmu popularitāte
Lai gan tradicionālie baneri Latvijā joprojām nezaudē savu aktualitāti un veido 86 procentus no izmantotajiem reklāmas formātiem, interaktīvās reklāmas (20 procenti) tiek aktīvāk klikšķinātas. Ar interaktīvām reklāmām saprotot baneru veidnes, kas “uzpeld, rotē”, kā arī dažādas video projekcijas.
Interneta lietotāji banerus klikšķina salīdzinoši reti (CTR likme zem 0,5 procentiem), kamēr cita formāta reklāmām šis procents ir virs 1. Pārskata dati liecina, ka arī citās valstīs populārākais reklāmas formāts ir standarta baneri – vidēji 82 procenti no interneta reklāmām. Interaktīvās reklāmas populārākas ir Čehijas (52 procenti) un Slovēnijas (54 procenti) tirgos.
Visbiežāk uzklikšķina uz telekomunikācijas nozares reklāmām
Telekomunikācijas uzņēmumu reklāmas ir visbiežāk klikšķinātās (1.7 procenti), kam seko ēdienu un dzērienu reklāmas ar 1.2 procentu klikšķu attiecību pret ekspozīcijām. Igaunijā visaktīvāk lietotāji klikšķina uz skaistumkopšanas nozares kampaņām, kamēr Lietuvā situācija līdzīga kā pie mums- nedaudz vairāk kā 1 klikšķis uz 1000 telekomunikācijas nozares ekspozīcijām. Interesanti, ka vismazāk ekspozīcijas izvieto farmācijas (9 procenti) un skaistumkopšanas (15 procenti) nozares, taču abām sfērām inscreen rate, jeb rādītājs, kas norāda uz banera ekspozīcijas ielādi ekrāna redzamajā daļā vismaz 50 procentu apjomā un vismaz 1 sekundi ir 44 procenti farmācijai un 49 procenti skaistumkopšanai. Kas, savukārt, nozīmē, ka tieši šīs abas nozares ir visredzamākās uz kopējā reklāmas baneru fona.