Datuve :: Pirmo reizi Latvijā zīmolu ietekmi izvērtē arī sociālajos medijos

Datuve

Mana Datuve

Reģistrācija | Noteikumi | Paroles atjaunošana



Forums

Ieskaties


Raksti

Lietotāji online

Lietotāji online: 48

Reģistrētie lietotāji online: 0

Viesi online: 48

Datuve.lv video
Top.LV

Pirmo reizi Latvijā zīmolu ietekmi izvērtē arī sociālajos medijos

Ievietoja: MartinsKarelis @ 2010.10.29 14:36  

Līdz ar sociālā tīkla Twitter pieaugošo popularitāti Latvijā, zīmolu pētniekiem pirmo reizi ir radusies jauna iespēja noteikt zīmola ietekmi. Šoreiz - uz pavisam dzīvām cilvēku sarunām. Pirmajā pētījuma reizē, Twitter ietekmīgākā zīmola nomināciju ieguvis zīmols Radio 101, tam seko žurnāls Ir un mūzikas festivāls Positivus. Tā kā sociālie mediji ir īpaši dinamiska vide, topa rezultāti tiks atjaunoti katra mēneša pirmajā datumā interneta vietnē www.zimolutops.lv/zimoli-twitteri, bet katru gadu Mīlētāko Zīmolu topa ietvaros tiks paziņots Twitter gada ietekmīgākais zīmols.


Twitter ietekmīgāko zīmolu nosaka reklāmas aģentūra DDB Consulting sadarbībā ar Twitter izpētes pionieriem Latvijā SOON, kuri katru dienu reģistrē vairākus tūkstošus sociālā tīkla sarunu. Lai noteiktu ietekmīgākos Twitter zīmolus, zīmolu komunikācija tiek izvērtēta pēc mediju dalījuma, kas īpaši aktuāls ir jaunajos medijos - zīmola pirktie mediji, zīmolam piederošie mediji un zīmola iemantotie mediji. Šodien zīmolu mērķis ir vairot abus pēdējos, tādēļ Twitter ietekmīgāko zīmolu topu izvērtē, pētot trīs zīmola komunikācijas šķautnes – ietekmi, apspriešanu un popularitāti, kuras ļauj izvērtēt to, kā zīmols iekarojis piederošos un iemantotos medijus.

Twitter ietekmīgākais zīmols, Radio 101, izrādījies arī pats apspriestākais zīmols sociālajā tīklā – to savos ierakstos pieminējuši visvairāk Twitter lietotāju. Žurnāls Ir spējis visveiksmīgāk veidot saturu, ar kuru cilvēki paši vēlas dalīties, bet Air Baltic ir vispopulārākais zīmols, kura ziņām ik dienas seko vairāk kā 12 tūkstoši Twitter lietotāju.

Interneta vietnē www.zimolutops.lv ikvienam Twitter lietotājam ir iespēja salīdzināt savu ietekmi ar 50 ietekmīgākajiem zīmoliem Latvijā. Pirmā pētījuma rezultāti balstīti uz datiem, kas ievākti laika periodā no gada sākuma līdz septembra beigām, bet jau pirmajā novembrī interneta vietnē būs pieejami paši svaigākie topa rezultāti.

Twitter ietekmīgākais zīmols ir viena no nominācijām Latvijā mīlētāko zīmolu topa ietvaros, kuru veido DDB Consulting sadarbībā ar biznesa žurnālu Kapitāls, tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūru TNS Latvia, Twitter pētniekiem SOON un vienu no Baltijas vadošajām digitālajām aģentūrām CUBE.


DDB Consulting ir ekspertu vienība, kas apvieno biznesa, komunikācijas un zīmolvedības konsultācijas. Tā sadarbojas ar vadošajiem Latvijas uzņēmumiem, konsultējot un attīstot zīmolus finanšu pakalpojumu, telekomunikāciju, mazumtirdzniecības, pārtikas ražotāju, auto tirgotāju un citās biznesa jomās.

Saistītie raksti